Wed. Apr 24th, 2024

Szilágynagyfalui fiatalok kirándulása

2021. július 3-án a Szilágynagyfalui Református Egyházközség ifjúsági csoportja kirándulni indult Vársonkolyosra és Körösrévre.

Az iskolai időszak lezárása után mindenkinek jól esett egy kis kikapcsolódás és tartalmas szórakozás. Bár a július napos, meleg időszakot hoz magával, ennek ellenére a 23 fős csapat egy hűvös, esős reggelen indult el Vársonkolyosra. Nem szegte kedvünket a rossz idő, mert tudtuk, hogy a látnivalók mindenért kárpótolnak majd. És így is lett.

Vársonkolyoson megcsodáltuk a Sebes-Körös kanyargó völgyét, majd az i.e. 5 évezred óta lakott Nagy-Magyar barlangot látogattuk meg. A függő hídon való áthaladás mindenkinek tetszett, bár sokan voltak, akik ijesztőnek érezték a mozgó hidat és az alattunk sebesen folyó Köröst. Megtudtuk, hogy novembertől áprilisig Románia egyik legnépesebb denevérpopulációja tölti a barlangban a téli időszakot, majd tavasszal kirepülve a templomok tornyaiba költöznek.

Sajnos az esős idő miatt nem tudtunk a Körös partján piknikezni, így tovább haladtunk Körösrév felé, ahol a falut elhagyva leparkoltunk, majd onnan a vasút mentén gyalogoltunk a következő látványosságig: a révi barlanghoz és vízeséshez. Menet közben ijesztő volt megtapasztalni a mellettünk elrobogó Nagyvárad-Kolozsvár vonatjáratokat. Amikor megérkeztünk a vízeséshez, megcsodálhattuk a barlangból kifolyó patakot, amely 10 m magasságból zúdul bele a Sebes-Körösbe. Ezt követően elénk tárult a gyönyörű Körösrévi cseppkőbarlang, amelynek különleges formái mindenkit elkápráztattak. Meglepő volt látni a reflektorokkal megvilágított barlangban a fény hatására (fotoszintézis) kifejlődött növényzetet. A barlang különböző termeiben járva elmondhatjuk, hogy jártunk a mennyben is és a pokolban is, a beteljesülő kívánságok hídján is és a felhők között is.

E látnivalókban gazdag kirándulás nemcsak hazánk természeti szépségeit tárta elénk, de ifjúságunk számára is nagyon jó csapatépítő utazás volt. Ezúton is köszönetet mondunk az RMDSZ-nek és a Communitas Alapítványnak, hogy támogatásukkal lehetővé tették ifjúsági csoportunk kirándulását.